Voor wie wij het doen
...en al gedaan hebben
VOOR WIE WIJ HET DOEN
Onze aanpak is geschikt voor ieder type organisatie, groot en klein, onafhankelijk van de sector en werkt voor diverse soorten software en technologie. Wij hebben diverse klanten in de zorgsector, educatieve instellingen en overheidsinstanties. Maar ook bij verschillende commerciële- en financiële organisaties, vakbonden en mediabedrijven is onze aanpak al succesvol gebruikt. Wij doen dit vaak in samenwerking met de ICT-partner van onze klant, maar steeds regelmatiger worden wij ook onafhankelijk benadert om (reeds afgeronde) ICT-projecten een extra impuls te geven. Hieronder een paar korte voorbeelden van bestaande klanten en hun doelstellingen. Natuurlijk kunnen we op aanvraag en in samenspraak met onze klanten een aantal ‘live’ praktijkvoorbeelden met jullie delen.
ZORGSECTOR
Een ouderenzorg organisatie met 2000 medewerkers introduceerde een nieuwe digitale zorgwerkplek. Tegelijkertijd streefde de organisatie naar een betere verbinding tussen de verschillende vestigingen onderling. Bij dit adoptie traject lag de nadruk op de grote diversiteit in doelgroepen en hun verschillende ondersteuningsbehoeften. Door ambassadeurs en digicoaches, uit iedere doelgroep, hun ervaringen met de nieuwe werkwijze met hun directe collega’s te laten delen, hebben we een groot deel van die behoeften kunnen invullen. Veel van die ervaringen diende als inspiratie voor nieuwe, doelgroep specifieke communicatie- en adoptie middelen.
OVERHEIDSINSTELLING
Een grote gemeente met 6000 kantoormedewerkers wilde haar inwoners sneller van dienst kunnen zijn. Met behulp van digitale middelen wilde men de verschillende departementen intensiever en gelijktijdig aan projecten en diensten laten werken, in plaats van deze door te schuiven van loket naar loket.
Speciaal voor hen ontwikkelden wij een digitale vaardigheidstest om te kijken waar de gebruikers stonden in hun digitale ontwikkeling. Door te starten met deze digitale vaardigheidstest konden het adoptie platform, de workshops, de inloopspreekuren en trainingen op maat gemaakt worden voor de grote verscheidenheid aan gebruikers.
FINANCIËLE DIENSTVERLENER
Dit accountantskantoor wilde haar 750 medewerkers helpen met de transitie naar de Cloud. Omdat ze niet wisten hoe ze informatie veilig konden delen en ze dus niet alle informatie konden vinden, waren ze continue het wiel opnieuw aan het uitvinden. Omdat de accountants maximaal facturabel moesten blijven vroeg dit project om een flexibele ondersteuning en bijpassende adoptie middelen. Om ervoor te zorgen dat de accountants het flexibel konden inpassen tussen hun werkzaamheden, konden zij het adoptie portaal in kleiner stukjes doorlopen en aansluiten bij verschillende fysieke en virtuele inloopspreekuren.
MEDIABEDRIJF
Een mediabedrijf met 300 medewerkers wilde meer gebruik gaan maken van digitale communicatie– en samenwerkingsmiddelen om de lezers van de verschillende publicaties sneller te bereiken. Daarnaast was er de wens om de functionele vaardigheden van de medewerkers te ontwikkelen, zodat zij slimmer, leuker en op een constructieve manier konden gaan samenwerken.
Met behulp van diverse ludieke, inspirerende activiteiten en adoptiemiddelen hebben we hen geholpen de nieuwe werkwijze en de bijbehorende functionele vaardigheden eigen te maken. De inzet van ambassadeurs was zeer belangrijk om ervoor te zorgen dat elke collega geholpen werd met de best passende adoptiemiddelen.